Akit nem érdekel a divat, az most ne olvasson vagy 2 hétig, de 1 biztos, ugyanis életem első London Fashion Week-jét fogom abszolválni napokon belül és nyilván meg kell osztanom majd az élményeimet.
Először is az előkészületekről!
Szeptember 13-án, csütörtökön kerül újra megrendezésre a London Fashion Week, mivel ez egy szakmai esemény, ide nem lehet jegyet venni csak úgy, hanem regisztrálni kell, konkrétan 8 kategóriából választhatunk és nem árt ha valamilyen szinten a divathoz is van közünk: buyer (nagyker vevő), média, blogger, fotós/videós, stylist, iparági képviselő, designer és egyéb. (Ez utóbbi közli amúgy, hogy ez nem nyilvános esemény és viszlát.)
Ha valaki újságíróként szeretne regisztrálni, akkor kell megbízó levél és angol cím, mert postán is küldenek ki meghívót. Ha pedig mint blogger szeretnénk regisztrálni, hát ahhoz nagyon, nagyon jónak kell lenni. A divat bloggerek rendkívül elszaporodtak és ennek következtében az elmúlt szezonban több mint 2000 blogger regisztrált a London Fashion Week-re és amióta 2011-től bloggerek is jöhetnek, 25%-kal nő a jelentkezők száma szezonról szezonra, így jövőre már 3000 kis blogger jelentkezése várható. Nyilvánvaló, hogy ezt a mennyiséget nem lehet kezelni, értelme sincs annak, hogy mindenféle blogger ott legyen, aki nem tud hatást gyakorolni. A blogger regisztrációnál amúgy egyszerűen el kell küldeni a Google Analytics statisztikát és majd eldöntik, hogy benne vagyunk-e az annyiba. Mondjuk azért ha példának tekintjük az angol Susie Lau-t - Style Bubble - akit havonta 750 ezren olvasnak, egyből láthatjuk, hogy magas a mérce.
Az én esetemben úgy történt a regisztráció, hogy 2 magyar médium, a velvet.hu és a Marie Claire számára fogok hírt adni, így az ő megbízólevelükkel simán megkaptam az akkreditációt a British Fashion Counciltól. Ami nagyon örvendetes volt, de utána jön az igazi munka, hacsak nem vagyunk akkora nagyágyúk (nem), hogy alapból kapunk meghívókat a showkra. Szóval fogja az ember magát és a London Fashion Week oldalán található excelből kiszedi a kontaktokat és egyesével szépen ír minden PR-nek, hogy szeretne jegyet a bemutatóra.
Aztán ha szépen begyűjtöttük a meghívókat, akkor rendszerbe kell foglalni, mert nem úgy van, hogy minden egy helyen. A központ persze a Somerset House, de a nagyok nem itt csinálják, hanem valami fancy és posh helyen. Vagyis jön a sakkozás, hogy átérünk-e vagy sem és melyik a fontosabb, ha választani kell. Már begyűjtöttem jó pár meghívot, sajnos Tom Ford és Mary Katrantzou megírta, hogy nem tudnak fogadni, és még van 2 nap! A Smythson brit luxus írószermárka - a többi között a királyi család beszállítója is - nagyon szép meghívót küldött, idén vesznek részt amúgy először.
És természetesen minden hasznos infót szívesen veszek, ha valaki itt bennfentes.
Folyt. köv.!
A Facebook neverordinary London oldalán további hírek, képek, sztorik.